نتایج یک مطالعه نشان میدهد کاربرانی که علاقه زیادی به دریافت «لایک» در فیسبوک دارند، کمبود اعتماد به نفس دارند. البته این مساله فقط مختص این شبکه نیست و می توان آن را برای دیگر شبکه های اجتماعی نیز در نظر گرفت.
محققان دانشگاه «ساوث ولز» انگلیس با انجام تحقیقی در خصوص تاثیر شبکههای اجتماعی در زندگی انسانها، به این نتیجه رسیدند که لایک کردن فیسبوک، تاثیری چندانی بر نوع احساس کاربران ندارند و تلاش برخی برای دریافت لایک میتواند نشانهای از کمبود اعتماد به نفس آنها باشد. کاربرانی که به روشهایی همچون خرید لایک و یا درخواست از دوستان برای لایک کردن پستهایشان روی میآورند، به احتمال زیاد از کمبود اعتماد به نفس و بیاعتمادی به دیگران رنج میبرند.
همچنین کاربرانی که تمایل دارند، عکسهای با تعداد لایک بالا را به عنوان تصویر صفحه شخصی (پروفایل) خود انتخاب کنند نیز دچار کمبود اعتماد به نفس هستند.
مدتی است که بررسی اثرات فیسبوک بر شرایط روحی و ذهنی کاربران موضوع مطالعات مختلف محققان قرار گرفته است. این محققان معتقدند که باید نقش رسانههای اجتماعی در چگونگی دریافت اطلاعات، کسب دانش و برقراری ارتباطات و تغییر ابزارهای سنتی تعامل در دنیای خارج مورد مطالعه قرار بگیرد.
«مارتین گراف» یکی از محققان دانشگاه «ساوث ولس» نیز تاکید کرده است که اثرات احساسی شبکههای اجتماعی همیشه مثبت نیستند و شبکههای دوستداشتنی مثل فیسبوک، قادرند اثرات مخربی بر شرایط روحی و ذهنی کاربرانشان بگذارند.
منبع : نشریه صفحه اول ( ifpnews.com/fa)
خرید وی پی ان آنتی فیلترآنتی فیلتر